Kaikki keinot käyttöön!

5 päivää sitten kirjoitin kuinka herkästi painoni nousee. Siihen ei ihmeitä tarvita.

Tästä suivaantuneena päätin että etsin keinon jolla voin syödä lähestulkoon normaalisti ja silti paino ei nouse, mielellään putoaa aluksi.

Jatkoin Vhh-ruokavalion noudattamista,aloin käymään lenkillä aamulla ja  tämän lisäksi otin uuden “säännön” käyttöön: Ei ruokaa klo 18 jälkeen!

Tämä toimi. Paino alkoi putoamaan.

6.7 aamupaino 58.5 kg

7.7 aamupaino 58.1 kg

8.7 aamupaino 57.7 kg

9.7 aamupaino 57.4 kg

Eilen liikuin todella paljon, aamulla kävin juoksulenkillä koiran kanssa ja aamupäivällä olin lasten kanssa uimassa 2,5h. Sen kyllä tunsi kun elimistö huusi ruokaa. Tein virheen ja ajattelin että ehkä kuluttamani kalorit kompensoivat sen verran että voin syödä vähän myöhemmin. Näinpä siis söin klo 21 ruisleivän (2 puolikasta) juustolla ja kinkulla. VIRHE!

Tänään aamupaino oli +400g.

On uskomattoman turhauttavaa kun yksi lipeäminen aiheuttaa tuollaisen lukeman. Eihän se haittaisi jos olisi päässyt jo takaisin sinne normaalipainoon, mutta tässä vaiheessa kun matkaa on vielä 4 kg.

Moni varmasti ajattelee että mitä yhdestä 4 kilosta? Joillain se ei varmasti haittaisi tai näkyisi. Minun vartalotyypillä näkyy kaksikin kiloa.

Ruokavalio ja liikunta ei yksinään tietenkään riitä, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lisäksi tarvitaan vitamiineja ja riittävästi lepoa. Tarvitseehan näitä terveetkin ihmiset,mutta ei niin paljoa.

Siksipä aamulenkin jälkeen nautin aamupalan: Poretablettina B- active (sisältää B- ja C-vitamiinia, kalsiumia, magnesiumia ja sinkkiä), 2 x 500mg C-vitamiinia, 1 x Sinkki,1 x maitohappobakteeri ja 2 x Omega-3 kapseli.

Vireystaso on ollut aivan toisenlainen viimeisen 5 päivää, joten ei sitä turhaan puhuta oikean ravinnon,liikunnan ja lisäravinteiden tarpeellisuudesta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.